Η αξία του σελφ τεστ

Ισμήνη Χαραλαμποπούλου

Είδαμε χθες ότι από τα αυτοδιαγνωστικά τεστ, στα οποία υποβλήθηκαν 1,6 εκατομμύριο μαθητές και εκπαιδευτικοί,  εντοπίστηκαν πάνω από 16000 θετικοί στον ιό. Δηλαδή το 1%.

Το σημαντικό όμως είναι ότι αυτοί οι 16.000 απομονώθηκαν και δεν πήγαν στα σχολεία με αποτέλεσμα να αποφύγουμε έναν τεράστιο πολλαπλασιασμό των κρουσμάτων, επί 10, όπως λένε οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας.

Με άλλα λόγια αν δεν άνοιγαν κανονικά τα σχολεία δεν θα γίνονταν τα σελφ τεστ και οι φορείς του ιού θα κυκλοφορούσαν ελεύθεροι, σε πλατείες, παιδικές χαρές και άλλες κοινωνικές δραστηριότητες μολύνοντας χιλιάδες άλλους. Αποδεικνύεται έτσι η αξία των σελφ τεστ και βεβαίως μία άλλη πτυχή του οφέλους από το άνοιγμα των σχολείων πέρα από τους μαθησιακούς, παιδαγωγικούς και ψυχοσυναισθηματικούς λόγους που επιβάλλουν την επαφή των παιδιών με το σχολικό περιβάλλον και την δια ζώσης διδασκαλία στις φυσικές τους τάξεις.

Πρόκειται στην ουσία για άλλη μία απόδειξη ότι η λειτουργία του σχολείου επιτελεί και υγειονομικούς σκοπούς .

Ας περιμένουμε βέβαια να δούμε τι θα γίνει και τις επόμενες ημέρες, καθώς ναι μεν δεν πήγαν στα σχολεία οι συγκεκριμένοι μαθητές και εκπαιδευτικοί , αλλά η εμφάνιση νέων κρουσμάτων που οδηγεί σε έλεγχο ολόκληρου του τμήματος, μπορεί να ανατρέψει τα δεδομένα πολύ γρήγορα καθώς η παραλλαγή Ομικρον είναι τόσο υπερμεταδοτική.

Δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα , ως εκ τούτου να αυξηθούν τα σελφ τεστ ή τουλάχιστον να γίνονται τρία κάθε εβδομάδα και όχι μόνο την πρώτη. Ισως έτσι εντοπιστούν περισσότεροι ασυμπτωματικοί φορείς του ιού και απομονωθούν πριν προλάβουν να διασπείρουν άθελά τους τον ιό στην κοινωνία.

Το θέμα πάσχει λίγο στην οργάνωση, γιατί από τη μία θα στέλνουν τα παιδιά στις ουρές του ΕΟΔΥ για να κάνουν rapid test όταν βρεθεί κρούσμα στην τάξη και από την άλλη πρώτα βρέθηκαν χθες 2.300 θετικοί εκπαιδευτικοί και μετά ανακοινώθηκαν οι προσλήψεις για να καλυφθούν τα κενά στις τάξεις.

 

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ