Σταθερή πρόοδο σημειώνει η υλοποίηση της πιλοτικής δράσης που αφορά την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στη διανομή προϊόντων της Κεντρικής Αγοράς Ηρακλείου από τον Αναπτυξιακό Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μονοπρόσωπη Α.Ε. (Α.Ο.Τ.Α. – ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε.) του Δήμου Ηρακλείου, στο πλαίσιο του Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας “Interreg Euro-MED”- Πράξης «GARDEN» (Greener AgRo-fooD logistics in the mEditerraneaN area).
Η εταιρεία «Α.Ο.Τ.Α ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε.» βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Ηρακλείου για την προετοιμασία του χώρου εντός της Κεντρικής Αγοράς, όπου θα σταθμεύει το ηλεκτρικό όχημα και θα εγκατασταθεί ο σταθμός φόρτισης (τουλάχιστον 22kW). Η παρέμβαση αυτή εναρμονίζεται με το Σχέδιο Δράσης της πόλης για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και στοχεύει στη μείωση των εκπομπών που προκαλούνται από τα συμβατικά οχήματα που χρησιμοποιούνται σήμερα για τις ανάγκες μεταφοράς και στην εμπέδωση κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών της Κεντρικής Αγοράς Ηρακλείου.
Η Διευθύντρια Αναπτυξιακού Σχεδιασμού του Α.Ο.Τ.Α. – ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε Μαριάννα Δημητρίου και ο Project Officer Γιώργος Σαρρής, επισκέφθηκαν στις 15 Μαΐου, την Κεντρική Αγορά Ηρακλείου και συντόνισαν την πρόοδο των εργασιών με τεχνικά στελέχη του Δήμου. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, είχαν επίσης την ευκαιρία να συναντηθούν και να συνομιλήσουν με τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Συλλόγου Εμπόρων Λαχαναγοράς Ηρακλείου, Μιχάλη Κονσολάκη, καθώς και με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Αγοράς, ενημερώνοντάς τους για την πορεία του έργου.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ο.Τ.Α. – ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε. της προκήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση του ηλεκτρικού VAN και του σταθμού φόρτισης, γεγονός που σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην υλοποίηση της πιλοτικής δράσης αποδεικνύοντας ότι βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Ομοίως αναμένεται η έγκριση και υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο που θα παρέχει τις υπηρεσίες επικοινωνίας και δημοσιότητας για τις ανάγκες του έργου GARDEN εκ μέρους του Α.Ο.Τ.Α. -ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε., ενισχύοντας τις προσπάθειές για διάχυση των αποτελεσμάτων και προβολή των δράσεων.
Παράλληλα, η εταιρεία «Α.Ο.Τ.Α. – ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε.» προετοιμάζεται εντατικά για τη φιλοξενία της επόμενης διακρατικής συνάντησης των εταίρων του έργου GARDEN, που θα πραγματοποιηθεί στο Ηράκλειο στις 19–20 Ιουνίου 2025.
Στην 3η συνάντηση των εταίρων του συγχρηματοδοτούμενου ευρωπαϊκού έργου “GARDEN” (Greener AgRo-fooD logistics in the mEditerraneaN area) που πραγματοποιήθηκε στη Βάρνα της Βουλγαρίας, συμμετείχε ο αναπτυξιακός οργανισμός του Δήμου Ηρακλείου ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε., ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταλλαγή καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε διάφορες χώρες.
Το συγκεκριμένο έργο εστιάζει στην ανάπτυξη και υλοποίηση δράσεων για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στην εφοδιαστική αλυσίδα τροφίμων και τροφικών υπολειμμάτων, καθώς και στη συνδιαμόρφωση και την προώθηση νέων μοντέλων και στρατηγικών πράσινων μεταφορών στον τομέα του εφοδιασμού αγρο-διατροφικών προϊόντων στη Μεσόγειο. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, παρουσιάστηκε η πρόοδος του έργου και των επιμέρους δραστηριοτήτων κάθε εταίρου του προγράμματος, καθώς και οι προκλήσεις υλοποίησής του από τους εταίρους της Κροατίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Βουλγαρίας, του Μαυροβουνίου και της Ελλάδας.
Στην Ελλάδα, ως πεδίο παρέμβασης, έχει επιλεγεί η Κεντρική Δημοτική Αγορά Ηρακλείου (Λαχαναγορά), η οποία αποτελεί τον βασικό κόμβο διανομής αγρο-διατροφικών προϊόντων στο Νομό Ηρακλείου. Επί του παρόντος, η μεταφορά και η διανομή των προϊόντων από την Κεντρική Δημοτική Αγορά πραγματοποιείται με οχήματα τα οποία χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο καύσιμα όπως Diesel ή βενζίνη. Στο πλαίσιο του έργου, προβλέπεται η ενσωμάτωση ηλεκτροκίνησης στην διαδικασία, με την προμήθεια ενός ηλεκτρικού οχήματος και ενός σταθμού επαναφόρτισης, με σκοπό την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Παράλληλα, εισάγεται μια διαδικασία διαμοιρασμού, αφού το ηλεκτρικό όχημα θα διακινεί από κοινού, τα εμπορεύματα των εμπόρων της δημοτικής Αγοράς προς τα καταστήματα λιανικού εμπορίου στο κέντρο της πόλης.
Στο πλαίσιο της συνάντησης η ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε. – Α.Ο.ΤΑ. παρουσίασε την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης αναφορικά με τις μεταφορές προϊόντων και απορριμμάτων και την καταγραφή των αναγκών και των προτιμήσεων των ενδιαφερόμενων μερών (έμποροι – χρήστες της Κεντρικής Δημοτικής Αγοράς Ηρακλείου, Δήμος Ηρακλείου, κ.λπ.) σε ό,τι αφορά την ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης στην Κεντρική Δημοτική Αγορά Ηρακλείου.
Επίσης κατά τη διάρκεια της 3ης συνάντησης του έργου “GARDEN”, που διοργάνωσε η Βουλγαρική Ένωση Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας (Bulgarian Association for Transfer of Technology and Innovation, BATTI), πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη πόλη Dolni Chiflic, στην οποία υλοποιείται η πιλοτική δράση του έργου στη Βουλγαρία. Οι εκπρόσωποι των εταίρων επισκέφτηκαν το κτίριο στο οποίο θα λειτουργήσει η νέα κοινωνική κουζίνα της περιοχής, η οποία θα υποστηριχτεί με δύο ηλεκτρικά οχήματα και έναν φορτιστή, για τις ανάγκες διανομής των φαγητών στους δικαιούχους. Επίσης, σε συνάντηση στο Δημαρχείο το Dolni Chiflic, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από την Αντιδήμαρχο Κοινωνικών Υπηρεσιών αναφορικά με τοπικές πρωτοβουλίες και δράσεις που έχουν υλοποιηθεί.
Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός του Δήμου Ηρακλείου εκπροσωπήθηκε από τον Μανόλη Πετράκη, Ειδικό Σύμβουλο του Προέδρου της εταιρείας και Δημάρχου Ηρακλείου Αλέξη Καλοκαιρινού και την Μαριάννα Δημητρίου, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αναπτυξιακού Σχεδιασμού. Από την Ελλάδα, συμμετείχε επίσης, εκπρόσωπος του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ), το οποίο υποστηρίζει επιστημονικά τον οργανισμό στην υλοποίηση της πιλοτικής δράσης, αξιοποιώντας την άριστη συνεργασία που είχε υπάρξει μεταξύ ΚΑΠΕ και Δήμου Ηρακλείου στο πλαίσιο του έργου “IMPULSE – Interreg MED”.
Η επόμενη, 4η συνάντηση του έργου “GARDEN”, θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2025 στο Ηράκλειο, με οικοδεσπότη την ΗΡΑΚΛΕΙΟ Μ.Α.Ε. – Α.Ο.Τ.Α..










