Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας -Φουρτούνα στην κυβέρνηση, το μεσημέρι ανακοινώνεται το νέο πλαίσιο

9
Κοινοποίηση :

Την παραίτησή του υπέβαλε ο CEO των ΕΛΤΑ Γρηγόρης Σκλήκας μετά την κατακραυγή από «γαλάζιους βουλευτές» στο σχέδιο εξυγίανσης που περιελάμβανε κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων.

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του iefimerida.gr ο κ. Σκλήκας υπέβαλε την παραίτησή του.

Στη σύσκεψη που είχε το πρωί ο Κυριάκος Μητσοτάκης με στενούς του συνεργάτες αποφασίστηκε πως η ζημιά που έγινε στην κυβέρνηση από τις επικοινωνιακές αστοχίες της διοίκησης των ΕΛΤΑ δεν μπορούσε να εκτονωθεί με κάτι διαφορετικό. Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr το θέμα ετέθη στον πρωινό καφέ υπό τον Πρωθυπουργό και στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάλεσε ειδική σύσκεψη σε πολύ κλειστό κύκλο από όπου προέκυψε το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι περισσότεροι «έδειξαν» ως μόνη οδό την οικειοθελή παραίτηση του προέδρου των ΕΛΤΑ κ. Σκλήκα.

Ωστόσο, δεν είναι στην αρμοδιότητα της κυβέρνησης να ζητήσει αλλαγή ηγεσίας στα ΕΛΤΑ ή να διορίσει διοίκηση καθώς ανήκουν στο Υπερταμείο.
Το κείμενο παραίτησης του Διευθύνοντος Συμβούλου των ΕΛΤΑ κ. Γρηγόρη Σκλήκα προς τον Πρόεδρο του ΔΣ της εταιρείας

Δείτε το κείμενο της παραίτησής του από Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ:

«Από το 2023, αφήνοντας πίσω μια διεθνή καριέρα, αποδέχθηκα την πρόσκληση του Υπερταμείου και ευρύτερα της πατρίδας μας, να θέσω την εμπειρία μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εξυγίανσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάστηκα με αποφασιστικότητα και στρατηγικό σχεδιασμό για την αντιμετώπιση των σύνθετων προκλήσεων του Οργανισμού, καθώς και της ραγδαίας φθίνουσας πορείας της ταχυδρομικής αγοράς, φαινόμενο που παρατηρείται διεθνώς και εντονότερα στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, μελέτησα διεθνή παραδείγματα και ήρθα σε επαφή με πρώην κρατικούς ταχυδρομικούς φορείς από την Ευρώπη και άλλες περιοχές, επιλέγοντας στρατηγικές προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς. Η στρατηγική μας περιλάμβανε την ανασύσταση μιας εγκαταλειμμένης επιχείρησης, με εξοπλισμό τριάντα ετών και ανεπαρκή ψηφιακή υποδομή, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος.

Παρά τις προσπάθειες, το βασικό πρόβλημα παραμένει: η απώλεια άνω του 90% του επιστολικού έργου δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη προσαρμογή των δομών και του κόστους λειτουργίας, με αποτέλεσμα ο Οργανισμός να παραμένει οικονομικά μη βιώσιμος, παρά το γεγονός ότι θα έπρεπε να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ήδη από το 2013.

Μέρος αυτής της προσπάθειας αποτέλεσε και το σχέδιο απομείωσης υπολειτουργούντων καταστημάτων, το οποίο θεωρώ απαραίτητο για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας και της συνέχισης λειτουργίας του Οργανισμού. Αν το σχέδιο αυτό δεν εφαρμοστεί, εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα τεθεί σε κίνδυνο η ρευστότητα και η δυνατότητα καταβολής μισθών στους εργαζομένους.

Ωστόσο, οι πρόσφατες αντιδράσεις από διάφορες πλευρές — και κυρίως από Βουλευτές εκπροσωπώντας τις περιφέρειές τους — με οδηγούν στο συμπέρασμα ότι ο αναγκαίος διάλογος για την εφαρμογή του σχεδίου αυτού καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής. Για τον λόγο αυτό, παρακαλώ να αποδεχθείτε την παραίτησή μου από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

Η απόφασή μου αυτή δεν αποτελεί απλώς μια τυπική αποχώρηση, αλλά ένα σαφές μήνυμα: μετά από χρόνια διεθνούς σταδιοδρομίας, δεν αντιμετωπίζω τις θέσεις ως αυτοσκοπό, αλλά ως ευκαιρία προσφοράς. Πρόκειται για ζήτημα προσωπικής και επαγγελματικής ταυτότητας.

Εννοείται ότι παραμένω στη διάθεση της διάδοχης κατάστασης, για κάθε υποστήριξη που ενδεχομένως απαιτηθεί. Χαιρετώ με εκτίμηση και ευγνωμοσύνη τους συνεργάτες, συναδέλφους και το ευρύτερο κοινό με το οποίο είχα την τιμή να συνεργαστώ — ήταν το ισχυρότερο καύσιμο σε αυτή την απαιτητική πορεία των τελευταίων 2,5 ετών».

Σε κάθε περίπτωση το κλίμα ήταν πολύ βαρύ για τον κ. Σκλήκα αλλά και για τον διοικητή του Υπερταμείου όπως άλλωστε διεπίστωσε και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ μετά τη χθεσινή ομοβροντία πυρών που δέχονταν σχεδόν επί 4,5 ώρες από πάνω από 90 βουλευτές της ΝΔ.

Κατόπιν της παραίτησης Σκλήκα, ανεβλήθη η έκτακτη κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Οικονομικών και Δημόσιας Διοίκησης της Βουλής που θα συζητούσε το θέμα στα ΕΛΤΑ και είχε προγραμματιστεί για τις 13:00.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης στις 13:30 αναμένεται να παρέμβει στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ και θα εξηγήσει την λογική και το νέο πλαίσιο που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση σε σχέση με τα ταχυδρομεία.

Οπως είχε γράψει το iefimerida.gr η νέα στρατηγική για τα ΕΛΤΑ θα γίνει σε δύο φάσεις αναφορικά με το κλείσμο υποκαταστημάτων και «όπου χρειάζεται θα γίνουν διορθώσεις» όπως δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

Ακολουθήστε το Entospolis στο Facebook

Κοινοποίηση :