Τρεις επισημάνσεις για το χώρο της Παιδείας.

  • Η πρώτη αφορά τη στροφή των νέων μας στα δημόσια ΙΕΚ και κατ’ επέκταση τη δικαίωση της κυβερνητικής επιλογής για να ενισχύσουμε την επαγγελματική εκπαίδευση. Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, οι νέοι από 18 έως 20 ετών που επέλεξαν να εγγραφούν φέτος στα δημόσια ΙΕΚ έφτασαν τους 12.078, από 6.715 πέρσι. Αποδεικνύεται, έτσι, ότι οι απόφοιτοι Λυκείου στρέφονται στην επαγγελματική κατάρτιση και εμπιστεύονται τις σύγχρονες ειδικότητες, τις σύγχρονες δομές των δημόσιων Ινστιτούτων. Αποκτούν γνώσεις που οδηγούν σε γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση και παίρνουν το μέλλον στα χέρια τους. Η Κυβέρνησή μας προσφέρει αυτές τις δυνατότητες και τις επιλογές στους νέους, ώστε αυτοί να φτιάξουν τη ζωή τους σύμφωνα με τις δυνατότητες και τις επιθυμίες που οι ίδιοι έχουν.
  • Η δεύτερη επισήμανση αφορά τις εμμονές μίας Ελλάδας που πασχίζουμε να αφήνουμε πίσω μας. Μίας Ελλάδας που αρνείται να αντιληφθεί την ανάγκη να προσαρμοστεί στις σύγχρονες προκλήσεις. Αναφέρομαστε στα «φασόν» κείμενα, με τα οποία συνδικαλιστικές ηγεσίες προσπαθούν να «ακυρώσουν στην πράξη» την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
    • Υπογραμμίζεται κατ’ αρχήν ότι οποιαδήποτε υιοθέτηση τέτοιων κειμένων δεν συνιστά εφαρμογή της αξιολόγησης, αλλά παραβίαση του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου και προφανώς δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή.
    • Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να εφαρμόσει το Νόμο. Και ο Νόμος δεν επιτρέπει κουτοπονηριές, οι οποίες εκτός από παράνομες είναι και ανάξιες του εκπαιδευτικού λειτουργήματος.
    • Καλούμε, λοιπόν, τις συνδικαλιστικές ηγεσίες να ξανασκεφτούν, να συστρατευτούν στην προσπάθεια αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, κρίκος της οποίας είναι και η αξιολόγηση.
    • Ήδη πάνω από 8.300 σχολεία, δηλαδή το 60% επί του συνόλου των σχολικών μονάδων, έχουν προχωρήσει στην πρώτη φάση της αξιολόγησης.
  • Η τρίτη επισήμανση αφορά στην κάλυψη των κενών που παρουσιάστηκαν εξαιτίας του μεγάλου αριθμού συνταξιοδοτήσεων, αλλά και του μεγάλου αριθμού αδειών τις οποίες δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί.
    • Συγκεκριμένα όταν ξεκίνησε η σχολική χρονιά είχαμε περίπου 1.000 άδειες, ενώ σήμερα είναι περισσότερες από 3.000. Πρόκειται για άδειες που ζητούν οι εκπαιδευτικοί λόγω μητρότητας, ασθενειών, αναρρωτικές άδειες, τις οποίες ασφαλώς και δικαιούνται και οφείλουμε να τις αναπληρώσουμε έτσι ώστε να θωρακίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και να εξασφαλίσουμε την πλήρη λειτουργία του.
    • Στις πρώτες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών που ξεκίνησαν τον Αύγουστο, καλύφθηκαν σχεδόν όλες οι τότε ανάγκες. Ωστόσο, πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση, καθώς καθημερινά προκύπτουν νέες.
    • Η κάλυψη των αναγκών αντιμετωπίζεται με πρόσληψη αναπληρωτών, ενώ γίνεται φέτος και προσπάθεια για βελτίωση της διαχείρισης του προσωπικού σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο. Συγκεκριμένα, έχουν δρομολογηθεί προσλήψεις για 5.500 πρόσθετους εκπαιδευτικούς. Για να καλυφθούν οι ανάγκες που έχουν προκύψει, ξεκίνησε ήδη από την περασμένη Παρασκευή η διαδικασία για την άμεση πρόσληψη 2.512 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου.