Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ Κεραμέως: «Επιτακτική ανάγκη να εμβολιαστούν οι φοιτητές»

Κεραμέως: «Επιτακτική ανάγκη να εμβολιαστούν οι φοιτητές»

0
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έδωσε συνέντευξη και μίλησε μεταξύ άλλων και για τους ανεμβολίαστους, ενώ επιπλέον δήλωσε πώς είναι επιτακτική η ανάγκη να εμβολιαστούν οι φοιτητές.

Η κ. Κεραμέως σχετικά με τους ανεμβολίαστους, είπε ότι «ξεκινάει μια συζήτηση με διαφορετικά δεδομένα γιατί πλέον έχουμε ένα τεράστιο όπλο στη διάθεσή μας, το εμβόλιο. Το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλους, το οποίο μπορείς αμέσως να κλείσεις ραντεβού και τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά το 99% αυτών που βρίσκονται στις ΜΕΘ και που δυστυχώς χάνουν τη μάχη με τη ζωή είναι ανεμβολίαστοι.

Καλώ όσους δεν έχουν ακόμα εμβολιαστεί να αξιοποιήσουν αυτό το μοναδικό δώρο της επιστήμης, μοναδικό δώρο για να μπορέσουν να επιστρέψουν οι ίδιοι πρώτα από όλα στην κανονικότητα για αυτό λέω ότι είναι διαφορετική η συζήτηση αυτή τώρα σε σχέση με τη συζήτηση τις προηγούμενες φορές γιατί τις προηγούμενες φορές δεν είχαμε τη δυνατότητα με τόση ευκολία να κάνουμε το εμβόλιο».

Επιπλέον σχετικά με το πώς θα πειστεί ο κόσμος για να εμβολιαστεί είπε ότι «όσο περισσότερο ακούμε και υπογραμμίζουμε τα στοιχεία αυτά δηλαδή αυτό το στοιχείο με τα νοσοκομεία και τις ΜΕΘ είναι συγκλονιστικό.

Διαβάστε τις εμπειρίες αυτών των ανθρώπων, αυτοί οι άνθρωποι θεωρούσαν ότι είναι άτρωτοι ότι δεν θα τους αγγίξει εκείνους αλλά ο ιός είναι εδώ αλλά μπορούμε να τον αποκλείσουμε πλήρως από τη ζωή μας εφόσον εμβολιαστούμε και για αυτό ακριβώς το λόγο είναι επιτακτικής σημασίας να εμβολιαστούμε όλοι για να θωρακίσουμε και τον εαυτό μας αλλά και τη δημόσια υγεία συνολικά.»

Επιτακτική ανάγκη να εμβολιαστούν οι φοιτητές

Η υπουργός τόνισε, μιλώντας στο Ραδιόφωνο Παραπολιτικά, πώς «οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή ανταποκρίθηκαν μαζικά στον εμβολιασμό. Με το δεδομένο ότι ήταν στις τάξεις ζήτησαν να μπούνε σε λίστα αναπλήρωσης και αυτό έγινε και έτσι εμβολιάστηκε πολύ νωρίς, σε σχέση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών.

Σήμερα είναι ήδη εμβολιασμένο ή έχει κλείσει ραντεβού πάνω από το 73% των εκπαιδευτικών της χώρας. Οι εκπαιδευτικοί είναι από τις πληθυσμιακές ομάδες που έχουν ανταποκριθεί με μαζικό τρόπο στους εμβολιασμούς και τους ευχαριστώ και δημοσίως για την ανταπόκρισή τους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι σταματάμε εκεί, είναι πολύ σημαντικό να πείσουμε και τους υπολοίπους να πάνε να εμβολιαστούν όπως επίσης οι φοιτητές μας. Οι φοιτητές είναι επιτακτική ανάγκη να εμβολιαστούν εν όψει τις έναρξης της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς»

Υποχρεωτικότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών

Η κ. Κεραμέως εξήγησε επίσης ότι «δεν έχει συζητηθεί ακόμα τίποτα τέτοιο. Όπως ξέρετε μόλις ανακοινώθηκε η δυνατότητα εμβολιασμού για τους μαθητές 15 ετών και άνω η οποία θα ανοίξει προσεχώς. Ακολουθούμε τις εισηγήσεις της Εθνικής επιτροπής Εμβολιασμών και από εκεί και πέρα δεν έχει συζητηθεί κάτι άλλο.»

Διορισμοί 11.700 εκπαιδευτικών

Σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς των εκπαιδευτικών είπε ότι «το καλοκαίρι θα γίνουν 11.700 διορισμοί στη γενική εκπαίδευση, δεν έχουν γίνει διορισμοί 12 χρόνια στη γενική εκπαίδευση ενώ αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν έχουν γίνει διορισμοί στη γενική εκπαίδευση.

Ερχόμαστε διότι γίνονται πολλές αλλαγές στο σχολείο και δεν υπάρχει τίποτα πολυτιμότερο στο σχολείο από το ανθρώπινο δυναμικό, τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη. Για αυτό το λόγο θεσμοθετούμε και υλοποιούμε αυτές τις αλλαγές αλλά ταυτόχρονα ενδυναμώνουμε το προσωπικό μας με διορισμούς, με επιμορφώσεις, με αξιολόγηση η οποία έχει στόχο να βελτιώσει τον εκπαιδευτικό.

Τι αλλάζει από το Σεπτέμβριο. Από το Σεπτέμβριο θα πηγαίνουν τα παιδιά από τα 4 στο Νηπιαγωγείο σε όλη τη χώρα. Θα μπορούν οι γονείς να γίνονται τα παιδιά τους αποδέκτες συστηματικής εκπαίδευσης από τα 4.

Σε κάθε δημόσιο Νηπιαγωγείο αγγλικά από τα 4. Εργαστήρια δεξιοτήτων τα οποία μπαίνουν στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι μαθήματα μέσω των οποίων στοχεύουμε να καλλιεργήσουμε την κριτική σκέψη, την ενσυναίσθηση, την επίλυση προβλημάτων.

Για παράδειγμα σεβασμός στο περιβάλλον, σεβασμός στον άλλο, εθελοντισμός, ρομποτικη, επιχειρηματικότητα, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση. Η κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη στην κατάλληλη σχολική ηλικία. Διπλάσια πρότυπα και πειραματικά όπως είχαμε δεσμευτεί. Τα πρώτα πρότυπα επαγγελματικά Λύκεια στην ιστορία της χώρας.

Οριζόντιες επιμορφώσεις, οι διορισμοί οι οποίοι θα βρουν τους εκπαιδευτικούς μας στα σχολεία προκειμένου όλα αυτά να μπορέσουν να υλοποιηθούν και επιπλέον όλων αυτών των αλλαγών φέρνουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει την εξής φιλοσοφία. Από τη μια δίνει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στο σχολείο, στους εκπαιδευτικούς, στο διευθυντή.

Για παράδειγμα να επιλέγει ο εκπαιδευτικός το βιβλίο από το οποίο θα διδάξει. Παράδειγμα να μην του ορίζει ο νόμος πως ακριβώς θα αξιολογεί τους μαθητές αλλά να έχει μια ελευθερία κίνησης θέλει να βάλει διαγώνισμα, θέλει να βάλει εργασία αντί για διαγώνισμα, θέλει να ακολουθήσει άλλες μεθόδους αποτίμησης δεν μπορεί η Βουλή να ξέρουν καλύτερα από τον εκπαιδευτικό.

Ας δώσουμε το χώρο στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει, ας του δώσουμε τη δυνατότητα να αναλάβει πρωτοβουλίες. Και αυτό φάνηκε στην πανδημία.

Στην πανδημία στην τηλεκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί μας εργάστηκαν πάρα πολύ σκληρά και ανέλαβαν πρωτοβουλίες, αυτό θέλουμε να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία και αυτονομία στο σχολείο και το θέλουμε εκτός όλων των άλλων γιατί η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι όσο οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται στο υπουργείο κεντρικά αλλά σε κάθε σχολείο αυτό βελτιώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα.

Αυτό είναι μια κοινή συνισταμένη διεθνώς στην εκπαιδευτική πολιτική.»

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Επιπλέον για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είπε πώς «το νομοσχέδιο που έχουμε φέρει το έχουμε φέρει μετά από πάρα πολύ συζήτηση με εκπαιδευτικούς. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα, σε όλες τις επισκέψεις στα σχολεία μια ανησυχία υπήρχε στους εκπαιδευτικούς να μην τους αξιολογήσει μόνο ένας άνθρωπος γιατί είχαν την ανησυχία, το φόβο, την αγωνία μήπως τυχόν δεν είχαν καλές σχέσεις με αυτόν τον έναν άνθρωπο και αυτό οδηγούσε σε μια δυσμενή αξιολόγηση.

Αυτό το αντιμετωπίσαμε, στο σχέδιο που έχουμε καταθέσει προβλέπεται αξιολόγηση από τρεις, από το διευθυντή του σχολείου, από τον σύμβουλο εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου και από τον σύμβουλο ειδικότητας.

Άρα τρεις άνθρωποι με δυνατότητα επιτροπής ενστάσεων επιπλέον. Αξιολόγηση η οποία έχει δύο στόχος πρώτον την επιβράβευση αυτών που αποδίδουν πάρα πολύ καλά με μόρια προκειμένου να μπορέσουν να γίνουν διευθυντές σχολείου, διευθυντές εκπαίδευσης να ανέβουν δηλαδή στην ιεραρχία.

Σε περίπτωση μη θετικής αξιολόγησης προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Ο στόχος της αξιολόγησης είναι να κάνει διαρκώς τον εκπαιδευτικό καλύτερο. Ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται στα δύο χρόνια για την υπηρεσιακή του συνέπεια και στα τέσσερα χρόνια για το πώς κάνει το μάθημα, για τη διδακτική, για το παιδαγωγικό κλίμα στη τάξη κοκ.

Ο στόχος της αξιολόγησης είναι επιμορφωτικός, τον χρησιμοποιείς ως ένα εργαλείο που θα σου εντοπίσει τα θετικά σημεία, θα σου εντοπίσει τα σημεία τα οποία χρήζουν βελτίωσης και μετά θα εστιάσεις σε αυτά που χρήζουν βελτίωσης.»

Αποτελέσματα Πανελληνίων 2021

Σχετικά με τα αποτελέσματα των Πανελληνίων 2021 είπε ότι «θα έχουμε αποτελέσματα με τρία κανάλια, τα δύο παραδοσιακά δηλαδή την ανάρτηση στα σχολεία, ο δεύτερος είναι η ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας με τον κωδικό του υποψηφίου και ο τρίτος που εφαρμόζουμε για πρώτη φορά φέτος είναι αποστολή των αποτελεσμάτων και με SMS.

Ζητήσαμε από τους υποψηφίους να δηλώσουν όσοι θέλουν να λάβουν τα αποτελέσματα στο κινητό, 7 στους 10 δήλωσαν ότι θέλουν να λάβουν τα αποτελέσματα και στο κινητό.»

Τέταρτο κύμα πανδημίας

Για το ενδεχόμενο να υπάρξει ένα νέο κύμα της πανδημίας του κορονοϊού, εξήγησε ότι «έχουμε φύγει από μια λογική των οριζόντιων μέτρων διότι πλέον συνολικά η λογική είναι ότι οι εμβολιασμένοι επιστρέφουν στην κανονικότητα, για αυτούς που δεν είναι εμβολιασμένοι προφανώς εξακολουθούν και ισχύουν μέτρα αυστηρά προστασία της δημόσιας υγείας.

Από εκεί και πέρα στην εκπαίδευση θα τα συζητήσουμε όλα αυτά πάντως προφανώς ο στόχος είναι η απόλυτη επιστροφή στην κανονικότητα στην εκπαίδευση.»

Πηγή: https://www.dikaiologitika.gr/

Ακολουθήστε το Entospolis στο Facebook