Ραφαέλα Καρά: Πιο ακριβοπληρωμένη από τον Πλατινί, πιο θαυματουργή από τον Αγιο Πίο -Το τραγούδι που είχε ερμηνεύσει στα ελληνικά

Φώτα, κάμερα, πάμε… ή, τέλος πάντων, μια παρόμοια φράση επί το ιταλικότερον. Η Ραφαέλα Καρά ενσάρκωσε τη γυναικεία και τη σεξουαλική εν γένει απελευθέρωση, τραγουδώντας για την απενοχοποίηση της απόλαυσης πριν από την Ντόνα Σάμερ και δεκαετίες προτού η Σερ και η Μαντόνα γίνουν μουσικά σύμβολα αυτού του κινήματος.

«Πιο χειροκροτημένη από τον Περτίνι (πρώην πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας), πιο ακριβοπληρωμένη από τον Μισέλ Πλατινί, πιο θαυματουργή από τον Άγιο Πίο» έγραφε κάποτε το ιταλικό εβδομαδιαίο περιοδικό «L’Espresso» για την 78χρονη Ραφαέλα Καρά, που έφυγε σήμερα από τη ζωή, βυθίζοντας στο πένθος την Ιταλία, αλλά κατά κάποιον τρόπο και ολόκληρη την Ευρώπη.
Το κορίτσι από την Μπολόνια

Το κορίτσι από την Μπολόνια, που γνώριζε από πολύ μικρή πως εκείνο που γέμιζε την ψυχή της ήταν το σόου, τα φώτα, το τραγούδι, ο χορός και το θέαμα, έφερε επανάσταση στην ιταλική τηλεόραση, αλλά και στη σεξουαλική απελευθέρωση.

«Ταξιδεύοντας στον κόσμο, πείστηκα πως δεν υπάρχει πόλεμος ούτε μίσος όταν η θερμοκρασία ανεβαίνει στην κρεβατοκάμαρα» τραγουδούσε η Ραφαέλα Καρά σε μια από τις μεγάλες χορευτικές της επιτυχίες.

«Μπορείς να φανταστείς μια ξανθιά γυναίκα να τραγουδάει κάτι τέτοιο δυνατά στην ιταλική τηλεόραση και τριάντα εκατομμύρια τηλεθεατές να την παρακολουθούν;» έλεγε εκστασιασμένος ο καλλιτέχνης Φραντσέσκο Βεζόλι, υπεύθυνος για μια έκθεση για την ιταλική τηλεόραση των ’70s, όπου και μεσουράνησε η Ραφαέλα Καρά. «Φαντάσου όλες αυτές τις γυναίκες στα προάστια της Ρώμης που νόμιζαν πως ο έρωτας ήταν μια πράξη την οποία μπορούσαν να εφαρμόσουν μόνο τους άνδρες τους και όχι με μεγάλη χαρά», συνέχιζε ο ίδιος.
Ένα αέναο gay icon

Η αεικίνητη Ραφαέλα με τα σέξι κορμάκια, τα αστραφτερά αξεσουάρ και την πολυπληθή ομάδα ανδρών χορευτών δεν απευθύνθηκε όμως μόνο στις γυναίκες. Επί πέντε δεκαετίες υπήρξε μια από τις πιο επιφανείς ντίβες της gay κοινότητας, το κοινώς λεγόμενο gay icon. Σε κάποιο τραγούδι της, μάλιστα, τραγουδούσε πως ερωτεύτηκε έναν ξανθό, που την άφησε για κάποιον άλλον άνδρα.

Σε συνέντευξή της πριν από πέντε χρόνια στην «Corriere della Sera», η αιώνια ντίβα, η οποία δεν απέκτησε ποτέ της οικογένεια, δήλωνε: «Έβγαινα μόνο με gay άνδρες: δεν θα προσπαθούσαν ποτέ να σε χουφτώσουν στον κινηματογράφο». Αυτό βέβαια συνέβη αρκετά χρόνια μετά την ερωτική απογοήτευση που τη συνέτριψε, για τα μάτια και τη μοναδική φωνή του Φρανκ Σινάτρα.

Κατά την παραμονή της στις ΗΠΑ, γνώρισε τον γόη της αμερικανικής τζαζ και οι δυο τους έζησαν έναν φλογερό έρωτα για δύο ολόκληρα χρόνια. Ώσπου η Ραφαέλα έκανε το λάθος να τον συστήσει στη νεαρή φίλη της, Μία Φάροου.
Η Ραφαέλα Καρά, μελαχρινή, πλάι στον Φρανκ Σινάτρα
Η Ραφαέλα Καρά, μελαχρινή, πλάι στον Φρανκ Σινάτρα / Φωτογραφία: AP Photos

Σε κάθε περίπτωση, η Ραφαέλα Καρά, μια ντίβα της ποπ αλά ιταλικά, έχει εντυπωθεί ως είδωλο στη συνείδηση της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. Δεν είναι τυχαίο πως της απονεμήθηκε το βραβείο Παγκόσμιας Υπερηφάνειας (Word Pride) σε εκδηλώσεις τις ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στη Μαδρίτη, το 2017.
Η Ραφαέλα Καρά μιλούσε σε όλους

Κι όμως, η ίδια δεν έβαζε ταμπέλες και στεγανά. Με τον ίδιο τρόπο που τη λάμψη και το μπρίο της δεν το χωρούσε μόνον η υποκριτική ή το τραγούδι και η παρουσίαση, έτσι κι εκείνη δεν έκανε διαχωρισμούς.

«Δεν αντλώ την έμπνευσή μου από κανέναν: μιλώ στα παιδιά, στους μπαμπάδες που βλέπουν αθλητικά, στις γυναίκες, σε ιταλικές οικογένειες που παρακολουθούν τηλεόραση», έλεγε.

Η Ραφαέλα Καρά μεγαλούργησε στην Ιταλία, θαυμάστηκε στην Ισπανία και αγαπήθηκε και στην Ελλάδα. Θα μπορούσε κανείς να πει πως, παρότι βέρα Ιταλίδα, δεν ανήκε σε μία μόνο χώρα, αλλά αντιπροσώπευε το μπρίο, το σκέρτσο και την υπερβολή που διακατέχει τον χαμογελαστό ευρωπαϊκό νότο.

Η Ραφαέλα Καρά και η Ελλάδα

Η Ιταλίδα βρέθηκε στην Ελλάδα το 1977 και έκανε ένα γκεστ στην τηλεοπτική σειρά με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα, «Εκείνες κι Εγώ», σε σενάριο του Κώστα Πρετεντέρη, και γύρισε δύο από τα λαμπερά σόου, όπως μόνον εκείνη γνώριζε, για την ΕΡΤ. Ήδη το «A Far L’ Amore», ο ύμνος της Ραφαέλα Καρά που δεν λείπει από καμιά παρέλαση ελληνικού καρναβαλιού έκτοτε, κέρδιζε έδαφος στα ελληνικά ραδιόφωνα.

Η τραγουδίστρια βρήκε έτσι την ευκαιρία να ηχογραφήσει και ένα από τα κομμάτια της στα ελληνικά. Το πρωτότυπο κομμάτι με τίτλο έναν αριθμό τηλεφώνου, «6868357», κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά στην Ελλάδα, σε έναν δίσκο με τίτλο «ΡΑΦΑΕΛΑ ΚΑΡΑ ΣΩΟΥ».

Αναζητώντας στιγμιότυπα από τις θρυλικές εκπομπές της στην ιταλική τηλεόραση, σκοντάψαμε σε μια εκπομπή με καλεσμένο της τον Ντέμη Ρούσσο. Μαζί με δεκάδες χορευτές, χόρεψαν το συρτάκι του Μίκη Θεοδωράκη, που αποτελεί τον ελληνικό ύμνο του καλοκαιριού για κάθε Ευρωπαίο τουρίστα.

Ελληνικό χρώμα όμως είχε για κάποια χρόνια και η ομάδα χορευτών της. Ο Λάκης Γαβαλάς ακολούθησε τη Ραφαέλα Καρά στις τουρνέ της και στα σόου της στην ιταλική τηλεόραση. Ο Έλληνας επιχειρηματίας αποχαιρέτησε την ντίβα της ιταλικής μουσικής με ένα μήνυμα στα ιταλικά. «Αντίο Ραφαέλα, κοντά σου έζησα όμορφες στιγμές στην καλλιτεχνική μου ζωή… Συλλυπητήρια στην οικογένεια», έγραψε.

 

 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr