Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η ψηφοφορία για την ανάπλαση στην Ελ. Βενιζέλου στο Γάζι

Ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική ψηφοφορία για την ανάπλαση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου στο Γάζι που ενεργοποίησε ο Δήμος Μαλεβιζίου ως εργαλείο συμμετοχικής λήψης αποφάσεων.

Οι πολίτες ψήφισαν τα χαρακτηριστικά της ανάπλασης που θα ήθελαν να δουν στην περιοχή, επιλέγοντας ανάμεσα σε τρεις προτάσεις. Πρόκειται για την ανάπλαση του τμήματος της οδού που ξεκινά από την οδό Μακεδονίας και φτάνει ως τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου.

Με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας τα αποτελέσματα και οι απόψεις των πολιτών  διαβιβάστηκαν στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών & Πολεοδομίας του Δήμου και τη μελετητική ομάδα του έργου, προκειμένου να εξεταστούν και να λειτουργήσουν ως συμβουλευτικό εργαλείο για την ολοκλήρωση της μελέτης. Διευκρινίζεται ότι καμία από τις προτάσεις που τέθηκαν προς ψηφοφορία δεν περιλαμβάνει μονοδρόμηση, ούτε και πεζοδρόμηση.

Συνολικά ψήφισαν 410 άτομα, ενώ δεκάδες ήταν και οι γραπτές απόψεις που κατατίθενται στη διαβούλευση. Οι επόμενες φάσεις της διαβούλευσης θα συντονιστούν το προσεχές διάστημα. Πρώτη στην ψηφοφορία ήρθε η «Πρόταση 1», λαμβάνοντας ποσοστό 54% και συνολικά 222 ψήφους. Αναλυτικά τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έχουν ως εξής:

·         Πρόταση 1:   54% (222 ψήφοι)

·         Πρόταση 2: 8% (34 ψήφοι)

·         Πρόταση 3: 38% (154 ψήφοι)

ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗ

Αν και η Ελευθερίου Βενιζέλου αποτελεί την καρδιά της πόλης του Γαζίου, εντούτοις δεν έχει ταυτότητα και υπάρχουν βασικές ελλείψεις:

·       Δεν έχει πράσινο και επαρκή φωτισμό.

·       Δεν υπάρχει οργανωμένο σχέδιο – υποδομή για παγκάκια όπως επίσης και για βιώσιμη και ασφαλή ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

·       Έχει μόνο πέντε ασφαλείς διαβάσεις πεζών. Έτσι οι πεζοί «αναγκάζονται» να περνούν απέναντι από παντού, πράγμα που εμπεριέχει μεγάλους κινδύνους για τη σωματική τους ακεραιότητα –ιδίως των μικρών παιδιών και των ηλικιωμένων- και γενικότερα για την οδική ασφάλεια.

·       Τα πεζοδρόμια δεν έχουν ενιαίο πλάτος, ενώ υπάρχουν κινητά και σταθερά εμπόδια είτε ιδιωτών είτε του δήμου, (ταμπέλες, σήματα, εμπορεύματα κτλ) που δυσχεραίνουν τη διέλευση των πεζών, ιδίως ευάλωτων ομάδων, όπως γονέων με καροτσάκια, ηλικιωμένων και ανθρώπων με αναπηρία. Στα περισσότερα δε πεζοδρόμια δεν υπάρχουν ράμπες διευκόλυνσης της προσπελασιμότητας και πρόσβασης σε καταστήματα και υπηρεσίες.

·       Σε ένα οδόστρωμα που έχει καθαρό πλάτος 10,50 μ. ο πραγματικός χώρος κυκλοφορίας των οχημάτων περιορίζεται στα 5.70 μ. και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, λόγω της παράνομης στάθμευσης σε όλο το μήκος της κεντρικής κυκλοφοριακής αρτηρίας.

·       Η άναρχη στάθμευση των αυτοκινήτων, -τα οποία καταλαμβάνουν πεζοδρόμια, διαβάσεις, ακόμα και γωνίες στις διασταυρώσεις των δρόμων, δυσχεραίνοντας την ορατότητα όσων οχημάτων κατευθύνονται από τις κάθετες οδούς προς την Ελευθερίου Βενιζέλου, αναγκάζοντας τους οδηγούς να εισέρχονται βαθιά μέσα στην κεντρική αρτηρία για να μπορέσουν να περάσουν, ενώ οι πεζοί δεν έχουν άλλη επιλογή από το να κατέβουν στο δρόμο,- αποτελεί δυστυχώς τον κανόνα. Επιπλέον δεν είναι λίγοι εκείνοι που διπλοπαρκάρουν δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερο κυκλοφοριακό κομφούζιο και μη αποδεκτές συνθήκες ασφάλειας.

·       Δεν υπάρχει μέριμνα και υποδομές για βιώσιμες μορφές εναλλακτικής αστικής κινητικότητας, για ποδήλατα ή άλλα μέσα.

Οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν άμεση ανάγκη δραστικής βελτίωσης των κυκλοφοριακών υποδομών και της εικόνας του κεντρικού ιστού της πόλης, προκειμένου να μπορέσουν να ενισχύσουν τις δραστηριότητές τους, να αναπτυχθούν περαιτέρω και ν’ ανταγωνιστούν αποτελεσματικά αντίστοιχες επιχειρήσεις σε όμορους δήμους, οι οποίες αποκτούν προστιθέμενη αξία μέσα σε ένα ελκυστικό αστικό περιβάλλον.

ΤΙ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΑΝΑΠΛΑΣΗ

  • Ενιαίο κατάστρωμα οδού με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6.50 μ. (80 εκατοστά περισσότερο από σήμερα, για να υπάρχει ασφαλής διέλευση λεωφορείων και βαρέων οχημάτων).
  • Πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές της οδού με ελάχιστο πλάτος -σύμφωνα με τις προδιαγραφές της ελληνικής νομοθεσίας- το 1,5μ. και με κανόνα τα 2.10 μ.
  • Ομοιογενής διαχείριση των στρώσεων στα πεζοδρόμια με ταυτόχρονη διασφάλιση ενιαίου και ασφαλούς ελεύθερου χώρου διέλευσης (χωρίς εμπόδια, όπως επίσης και χρήση καλύτερων και ντόπιων υλικών).
  • Ποδηλατόδρομους μονής κατεύθυνσης (μονές λωρίδες ποδηλάτου) στο ύψος των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού, πλάτους 1,5 μ. (ο μικρού πλάτους αυτός ποδηλατόδρομος δίπλα στο πεζοδρόμιο, εάν στο μέλλον δεν έχει ποδήλατα θα μπορεί να γίνει πεζοδρόμιο).
  • Γραμμικές, υψηλές και χαμηλές φυτεύσεις στο μεγαλύτερο μήκος της εξωτερικής λωρίδας του πεζοδρομίου για οπτικό και λειτουργικό διαχωρισμό της κίνησης και της στάθμευσης δίπλα στον δρόμο.
  • Καθορισμένα σημεία εσοχών για εξυπηρέτηση των λεωφορείων και της τροφοδοσίας των καταστημάτων καθώς και λίγες θέσεις στάθμευσης για ταχεία εξυπηρέτηση των πελατών των καταστημάτων.
  • Τοποθέτηση ιστών φωτισμού για το οδόστρωμα -σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές- και επί των ιδίων, τοποθέτηση δευτερευόντων προβολέων για ειδικό φωτισμό των πεζοδρομίων σε απόσταση 22 μ. περίπου και εναλλάξ στα απέναντι πεζοδρόμια (με μέση απόσταση τα 11μ.)
  • Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού (σταθερά παγκάκια και μικροί κάδοι απορριμμάτων).

Πρόταση 1 – Σύντομη παρουσίαση

Η επέκταση των πεζοδρομίων γίνεται με αντιολισθηρή επιφάνεια μαρμάρου Δαμάστας, προστίθενται νέες φυτεύσεις πρασίνου και η κυκλοφορία παραμένει ως έχει.

  • Τα δάπεδα του πεζοδρομίου δημιουργούνται από μάρμαρο Δαμάστας εγκιβωτισμένο σε λωρίδες μεταβλητού μεγέθους.
  • Η λωρίδα ποδηλάτου επιστρώνεται με το ίδιο υλικό για οπτική ομοιομορφία και δυνατότητα εναλλακτικής χρήσης της ως πεζοδρόμιο.
  • Η ζώνη φυτεύσεων βρίσκεται κατά μήκος των δύο πλευρών του δρόμου με συνδυασμό φυτών και στο δάπεδο τοποθετείται κυβόλιθος μαρμάρου Δαμάστας, με διάκενα 20εκ. και πατητό χώμα.
  • Οι θέσεις στάθμευσης, τροφοδοσίας και οι στάσεις των λεωφορείων τοποθετούνται σε ειδικά διαμορφωμένες εσοχές.
  • Διατηρείται όπως και σήμερα μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας σταθερού πλάτους με άσφαλτο.

Θετικά

  • Οι παρεμβάσεις είναι συμβατές με το περιβάλλον.
  • Οι επιφάνειες που δημιουργούνται είναι αντιολισθηρές και το αποτέλεσμα έχει όψη συμβατή με το οδικό περιβάλλον (αντίστοιχα χρώματα και όμοια εμφάνιση).
  • Το υλικό είναι φιλικό προς το περιβάλλον με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά με υψηλή αντοχή σε τριβές.
  • Η πηγή του είναι εντός του Δήμου οπότε η συντήρησή του είναι συγκριτικά πιο εφικτή σε σχέση με κάθε άλλο εισαγώμενο υλικό.
  • Σε περίπτωση ανάγκης έργων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας (ΟΚΩ), όπως αγωγοί, οπτική ίνα κ.α., μετά την ανάπλαση, η αφαίρεση και επανατοποθέτηση οποιουδήποτε μαρμάρου ή πέτρας δεν δημιουργεί οπτικές ανομοιομορφίες στο μέλλον.
  • Ακολουθείται η αρχή της ελάχιστης απώλειας ενέργειας με την χρήση υλικών που προέρχονται από την επικράτεια του δήμου.