Η Γκρέτα Χριστοφιλοπούλου και οι “Εφαπτόμενες ζωές” της!

Η Γκρέτα Χριστοφιλοπούλου  έρχεται στο Ηράκλειο την Τετάρτη 14 Ιουνίου για να μας παρουσιάσει το νέο της βιβλίο “Εφαπτόμενες ζωές”.
  Ας  την γνωρίσουμε και ας δούμε ποιές είναι οι “εφαπτόμενες ζωές” της.
Η Γκρέτα Χριστοφιλοπούλου είναι δημοσιογράφος, μέλος της ΕΣΗΕΑ, εξειδικευμένη στο οικονομικό ναυτιλιακό ρεπορτάζ. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα.
Σπούδασε Ναυτιλιακά & Ναυτικό Δίκαιο στο Λονδίνο και τη συνέχεια πήρε Μaster στον τομέα του Shipping Management.
Ασχολήθηκε αρχικά με το επιχειρηματικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα”Κέρδος” και στη συνέχεια εργάσθηκε ως ναυτιλιακή συντάκτης στην εφημερίδα “Εξπρές”, τον “Οικονομικό Ταχυδρόμο”, την “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” και το “Shipping Outlook” ενώ παράλληλα αρθρογραφεί για πολιτιστικά θέματα σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά.
Από το 1986, μέχρι το κλείσιμο της ΕΡΤ τον Ιούνιο του 2013, ήταν υπεύθυνη του ναυτιλιακού ρεπορτάζ στη ΝΕΤ 105,8 ενώ παρουσίασε στη ΝΕΤ τη σειρά ντοκιμαντέρ με τίτλο “Οι κυρίαρχοι των θαλασσών” με σημείο αναφοράς στο ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα.
Έχει κάνει δεκάδες εισηγήσεις και παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως πρόεδρος ή βασική εισηγητής προσκεκλημένη Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, Διεθνών Ναυτιλιακών Οργανισμών και φορέων της Ναυτιλίας.
Είναι ιδρυτικό μέλος και διετέλεσε Γενική Γραμματέας της Διεθνούς οργάνωσης Women’s International in Shipping and Trading Association, Επίτιμο Μέλος Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά καθώς και του Greek Children Found – New York Memorial Cancer Center .
Το πρώτο της διήγημα με τίτλο “Πειραιάς και Piraeus” απέσπασε το δεύτερο βραβείο στον ετήσιο διαγωνισμό διηγήματος της Φιλολογικής Στέγης Πειραιώς, ενώ τον Απρίλιο του 2004, κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο “Η τέχνη της ζωής” αποσπώντας διθυραμβικές αναφορές στις ειδικές σελίδες βιβλιοκριτικής.
Το 2005, κυκλοφορεί μια εμπεριστατωμένη πολιτισμική μελέτη με τίτλο “Στου κύκλου τα γυρίσματα” ξετυλίγοντας ήθη, έθιμα, λαϊκές παραδόσεις και δοξασίες. Σκοπός του βιβλίου ήταν να αποδείξει ότι εκείνοι που ταξίδεψαν στη γη των Μακάρων δεν πήραν ζηλότυπα μαζί τους τις μνήμες και τις παραδόσεις τους.
Αντιθέτως, τα διέσωσαν στο χρόνο και φρόντισαν να μας κληροδοτήσουν αυτούσιες τις πολυποίκιλες εκφράσεις της λατρείας τους, μεταμφιεσμένες πλέον σε χριστιανικές συνήθειες. Το τελευταίο της μυθιστόρημα με τίτλο το «Παλίμψηστο του Αρχιμήδη» που ξεκινά από τη γέννηση του στις Συρακούσες και φτάνει μέχρι τις μέρες μας, ταξιδεύοντας τον αναγνώστη με τρόπο συναρπαστικό στις άγνωστες και απόκρυφες πτυχές της ιστορίας από το 287π.Χ μέχρι σήμερα.
Το βιβλίο βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα και αφορμή για τη συγγραφή, αποτέλεσε αρχαίο κείμενο με χαμένες πραγματείες του Αρχιμήδη που εισέπνεε για αιώνες τις δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις από τα λιβανωτά και τα κεριά σε ένα μοναστήρι χαμένο στην έρημο της Ιουδαίας, περισώθηκε από αδιευκρίνιστο αριθμό τοπικών πολεμικών συρράξεων και από δύο Παγκόσμιους Πολέμους, επιβίωσε από ένα ισχυρό σεισμό και μια πυρκαγιά και περιπλανήθηκε μέσα σε δισάκια μοναχών, ταξιδευτών, ληστών και κλεπταποδόχων σε Ανατολή και Δύση.
Η πορεία του στο χρόνο, δίνει τη δυνατότητα στη συγγραφέα να περιπλανηθεί στις εσχατιές της Ιστορίας αποκαλύπτοντας το παρασκήνιο των γεγονότων.

Το τελευταίο της μυθιστόρημα, είναι οι Εφαπτόμενες ζωές που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη.

Εφαπτόμενες ζωές” Λίγα λόγια για το βιβλίο,
Όπως διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο:
Τεργέστη, Μάρτιος 1824. Η αριστοκρατία, φοράει τις μάσκες της, ντύνεται στα βελούδα και τα μετάξια και ετοιμάζεται να ξεφαντώσει την τελευταία νύχτα της Αποκριάς στο Palazzo del Fiore. Αυτή τη νύχτα, ο Στασινός Buonno Dio, πάνω σε μια κλειστή στροφή μιας volta, ενώνει τα χέρια του με κείνα της Eριέττα Φόσκολι και της αποκαλύπτεται.
Ο έρωτας τους, θα επηρεάσει καταλυτικά την πορεία του εμπορικού και εφοπλιστικού Οίκου, αλλά και τη μοίρα των ναυσίβιων και μη απογόνων του. Οι «Εφαπτόμενες ζωές» εξελίσσονται σε χρόνια συναρπαστικά και σκληρά. Ποτισμένα με την αλμύρα της θάλασσας και την αψιά μυρωδιά που απόθεσε πάνω τους το μπαρούτι.
Θρυλικοί θαλασσοπόροι, χαράζουν τη ζωή τους σε ναυτικά ημερολόγια και γράμματα σφραγισμένα με ισπανικό κηρό. Αρχόντισσες που ακόμα και σε χαλεπούς καιρούς αναλαμβάνουν δράση και αποτυπώνουν τις σκέψεις τους σε αριστουργηματικά χειροποίητα επιστολόχαρτα που φέρουν το οικόσημο τους.
Το έργο, παρακολουθεί την ιστορία μιας οικογένειας που εκτυλίσσεται στην Τεργέστη, στο πολιορκημένο Μεσολόγγι, τα Μαυροθαλασσίτικα λιμάνια, την Πόλη, τη Βοστόνη, το εκρηκτικό Παρίσι του Μεσοπολέμου, τη λεηλατημένη Σμύρνη του ΄22 και φτάνει μέχρι την Καλαμάτα, την Ιθώμη και την Κηφισιά του σήμερα.
Οι αναγνώστες, γίνονται μάρτυρες ενός μυθιστορηματικού κοντραμπάντου, ταξιδεύουν στα βαγόνια του Orient Express και της καμπίνες του Queen Marry που αποπλέει κατάφωτο τον Αύγουστο του 1939 για τη Νέα Υόρκη, ενώ στην Ευρώπη φυσούν ήδη οι άνεμοι του πολέμου, βιώνουν την καταστροφή της Σμύρνης, τις πρώτες εργατικές εξεγέρσεις στην Ελλάδα.
Η ζωή και ο θάνατος αλλά και ο έρωτας, παίζουν μεγαλοφυή παιχνίδια τις γενιές των Buono Dio, που θα δοκιμαστούν στη Λυδία λίθο της Ελληνικής Επανάστασης, των Βαλκανικών συρράξεων και των Παγκοσμίων Πολέμων, αποδεικνύοντας ότι το motto που κοσμούσε το οικόσημο τους ήταν πάντοτε εν ισχύ, καθώς «Κλυδωνίζονται, αλλά δεν βυθίζονται».
Οι ήρωες, παλιννοστούν στη στοργικά αγκαλιά της Ιθώμης, στον απόηχο ενός καλοκαιρού, καθώς η Δάφνη Μωραΐτη αφηγείται τον ευδαίμονα βίο τους μέσα από τις εφαπτόμενες ζωές τους.
επιμέλεια: Κουντουράκη Έλενα