Αναφορά Γιώργου Λογιάδη με θέμα την Διαμαρτυρία καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας

16

Αναφορά προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
Για την κα. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Διαμαρτυρία καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας

Ο Βουλευτής του ΜέΡΑ25 Νομού Ηρακλείου, Γεώργιος Λογιάδης, καταθέτει ως
αναφορά επιστολή του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας.
Η επιστολή διαμαρτύρεται για την αδικία που υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια οι
καθηγητές Ιταλικής, κλάδος ΠΕ 34, και καταθέτει ζητήματα και αιτήματά προς
εξέταση για την αποκατάσταση της αδικίας.

Επισυνάπτεται η Επιστολή.

Παρακαλούμε για την απάντηση και τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε
σχετικά.

Ηράκλειο, 11/5/2020
Ο καταθέτων Βουλευτής
Γεώργιος Λογιάδης

 

Αναλυτικά η Επιστολή

      ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΛΑΔΟΥ ΠΕ34

 

Αξιότιμοι Κύριοι,

ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας διαμαρτύρεται για την αδικία που υφίστανται εδώ και πολλά χρόνια οι καθηγητές Ιταλικής, απόφοιτοι των τμημάτων Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Προς ενημέρωσή σας, ακολουθεί σύντομη αναδρομή της πορείας του κλάδου μας ΠΕ34 στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  1. Ο κλάδος εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 Ιταλικής Γλώσσας συστήνεται το 2006.
  2. Η εισαγωγή της Ιταλικής γλώσσας ξεκινά από το σχολικό έτος 2008-2009 σε όλα τα Γυμνάσια της χώρας, στο πλαίσιο της παράλληλης διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας, όντας κυβερνητική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας, τότε, στα πλαίσια της Πολυγλωσσίας βάσει οδηγιών γλωσσικής εκπαιδευτικής πολιτικής της Ε.Ε. και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
  3. Το 2008 προβλέπεται, για πρώτη φορά, στην προκήρυξη του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, η σύσταση θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού ΠΕ 34 (Ιταλικής Γλώσσας & Φιλολογίας).
  4.  Τα σχολικά έτη 2008 – 2009, 2009 – 2010 και 2010 – 2011, μέσω της παράλληλης διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας προσφέρονται, στο πλαίσιο της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας, και οι τέσσερις επιλογές (Γαλλική, Γερμανική, Ιταλική, Ισπανική) σε κάθε σχολική μονάδα σε όλη την ελληνική επικράτεια.
  5. Η Ιταλική γλώσσα μέσα σε μόλις τρία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον σχεδόν 35.000 μαθητών.
  6. Κατά τη σχολική χρονιά 2010 – 2011 απασχολούνται, εκτός από τους 32 μόνιμους ΠΕ34, 205 αναπληρωτές πλήρους ωραρίου και 130 ωρομίσθιοι. Συνολικά 362 καθηγητές ΠΕ34.
  7. Στα μέσα του 2011, σε Υπουργική Απόφαση του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. τεχνηέντως προστίθεται διάταξη που ορίζει ως προϋπόθεση για την λειτουργία τμήματος δεύτερης ξένης γλώσσας την ύπαρξη οργανικής θέσης εκπαιδευτικού Ιταλικής. Είναι ολοφάνερο ότι οι μαθητές, ακόμη και αν ενημερώνονταν και επέλεγαν την Ιταλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα, ελλείψει διορισμένου ΠΕ34 με οργανική θέση είναι υποχρεωμένοι να επιλέξουν μεταξύ των παλαιών προσφερόμενων ξένων γλωσσών (Γαλλικής, Γερμανικής).
  8. Κατά το ίδιο έτος (2011) το ΣτΕ με απόφασή του σε αιτήσεις 26 Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, πλέον των 200 γονέων μαθητών της Δ.Ε., 148 καθηγητών ΠΕ34 καθώς και του Συλλόγου μας και που αφορούν την αναστολή εκτέλεσης της υπ’ αριθμ. πρωτ. 71103/Γ2/24,6.2011 απόφασης της Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, με θέμα «Διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών στο Γυμνάσιο» κατά το μέρος που αφορά τη διδασκαλία της Ιταλικής Γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δη στα Γυμνάσια όλης της Χώρας και κάθε άλλης σχετικής πράξης ή παράλειψης της Διοικήσεως, ουσιαστικά μας δικαιώνει καθώς απορρίπτει μεν την αίτηση αλλά «για λόγους δημοσίου συμφέροντος».
  9. Κατά το έτος 2013-2014 αφαιρείται η δυνατότητα επιλογής της Ιταλικής γλώσσας.
  10. Η δυνατότητα επιλογής της επανέρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017 αλλά  μόνο για περιοχές όπου υπάρχουν μόνιμοι διορισμένοι καθηγητές της Ιταλικής ΠΕ34. Κάθε χρόνο δηλώνουν τουλάχιστον 1.400 νέοι μαθητές Ιταλικά στην Α’ Γυμνασίου. Μέχρι το 2019 αριθμούνται πανελλαδικά περίπου στους 5.000 μαθητές Γυμνασίου που έχουν επιλέξει και παρακολουθούν Ιταλικά και κάθε χρόνο αυξάνονται.

Επικαλούμενοι την νομιμότητα και την εφαρμογή των οδηγιών από την Ε.Ε., καθώς και των συμφωνιών της Ελλάδος με την Ε.Ε. και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την ενίσχυση της πολυγλωσσίας σύμφωνα με την Απόφαση αριθ. 1934/2000/ΕΚ και δεδομένου ότι εκπροσωπούμε 5.000 (πέντε χιλιάδες)
διδάσκοντες ιταλικής γλώσσας, αιτούμαστε την ένταξη της εκμάθησης της Ιταλικής Γλώσσας στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα σε κάθε δομή και σε κάθε βαθμίδα.

Πιο συγκεκριμένα αιτούμαστε τα ακόλουθα:

  1. Την εισαγωγή της Ιταλικής Γλώσσας άμεσα με ΦΕΚ ως 2ης ξένης γλώσσας στα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία όλης της χώρας ισότιμα με τα Γαλλικά και τα Γερμανικά, με σκοπό οι μαθητές πρωτοβάθμιας να ξεκινούν και στα ιταλικά από την ίδια αφετηρία με τους συμμαθητές τους των υπολοίπων
    γλωσσών.
  2.  Την απόδοση θέσεων ΠΕ34 (Ιταλικής Γλώσσας) στην Γενική Εκπαίδευση βάσει της τελευταίας προκήρυξης 2ΓΕ/2019 ΑΣΕΠ που αφορά τα Γυμνάσια (Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) της χώρας.
  3. Την απόδοση θέσεων ΠΕ34 (Ιταλικής Γλώσσας) στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση, καθώς ο κλάδος καλείται να συμμετάσχει στην προκήρυξη που αφορά εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
  4. Την άμεση εισαγωγή με ΦΕΚ της Ιταλικής Γλώσσας ως γλώσσα επιλογής στα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ) που δέχονται μαθητές από τα Γυμνάσια στα οποία ήδη διδάσκεται η Ιταλική γλώσσα ώστε να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά που διδάσκονται στο γυμνάσιο και με σκοπό την περαιτέρω συστηματική πρόοδο των μαθητών που την επιλέγουν και όχι αποσπασματικά.
  5. Την διασύνδεση της διδασκαλίας των Ιταλικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με το ΚΠγ της Ιταλικής ώστε ο μαθητής να αποφοιτά από την Δευτεροβάθμια έχοντας πραγματικά εφόδια γλωσσομάθειας.
  6. Την εισαγωγή  της ιταλικής γλώσσας στα ΕΠΑΛ ως γλώσσα  επιλογής όχι μόνο στην ειδικότητα «Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων» αλλά σε όλες τις ειδικότητες άμεσα με ΦΕΚ.
  7. Την εισαγωγή της ιταλικής γλώσσας σε 4 επίπεδα (Ιταλικά Ι, Ιταλικά ΙΙ, Ιταλικά ΙΙΙ, Ιταλικά ΙV) στα Δημόσια ΙΕΚ πανελλαδικά με απλή επικαιροποίηση του Οδηγού Σπουδών Ειδικοτήτων τους στις ακόλουθες ειδικότητες, στις οποίες πρέπει να είναι βασικό – υποχρεωτικό μάθημα σπουδών λόγω άμεσης σχέσης του γνωστικού αντικειμένου της ειδικότητας
    με την Ιταλία, τον τουρισμό, την ιταλική γαστρονομία, την ιταλική κουλτούρα και τεχνογνωσία καθώς και την ιταλική ιστορία:
  • ΞΕΝΑΓΟΣ ΣΕ ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ – ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ (ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ Η ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΚΟΗΣ)
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
  • ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ
  • ΤΕΧΝΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
  • ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ- ΑΡΧΙΜΑΓΕΙΡΑΣ (CHEF)
  • ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ
  • ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
  • ΦΥΛΑΚΑΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΦΕΡΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΔΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΗΜΑΤΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΣ ΜΟΔΑΣ
  • ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (MARKETING)
  • ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
  •  ΤΕΧΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
  • ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΕΡΓΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ

 

8. Την ενίσχυση της ιταλικής γλώσσας στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης με την θέσπιση 5 προγραμμάτων αντί για τρια που υφίστανται σήμερα. Συγκεκριμένα στα 3 προϋπάρχοντα (Ιταλικά για τον Τουρισμό – 25 ώρες, Ιταλικά Ι – 50 ώρες και Ιταλικά ΙΙ – 50 ώρες) να προστεθούν ακόμη δύο δηλαδή Ιταλικά ΙΙΙ – 50 ώρες και Ιταλικά IV – 50 ώρες ώστε να υπάρξει ουσιαστική Δια Βίου Μάθηση και Εκπαίδευση ενηλίκων.

9. Τέλος, προτείνουμε τη συγγραφή εγχειριδίων διδασκαλίας της
Ιταλικής από το ΙΕΠ για τα Γυμνάσια (όπως υπάρχει για τα Γαλλικά και τα Γερμανικά) ώστε να αναιρεθεί το οικονομικό κόστος αλλά και όλη η γραφειοκρατία των κατά τόπους Σχολικών Επιτροπών των Δήμων. Έτσι θα υπάρξει αληθινή εξοικονόμηση πόρων του Δημοσίου.

Όλα τα ανωτέρω είναι απαραίτητα ώστε:

  • να υπάρξει αποκατάσταση της αδικίας που υφίσταται τόσα χρόνια ο κλάδος μας,
  •  να εφαρμοστούν οι οδηγίες περί γλωσσικής πολιτικής και πολυγλωσσίας της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου,
  • να ενισχυθούν οι εμπορικές, τουριστικές και οικονομικές σχέσεις της Ελλάδας με μία γειτονική, ισχυρά οικονομική ευρωπαϊκή χώρα,
  • να υπάρξει μελλοντικά περαιτέρω τόνωση των επενδύσεων από Ιταλούς επιχειρηματίες και επενδυτές με δημιουργία νέων θέσεων εργασίας,
  • να καταπολεμηθεί η ανεργία των αποφοίτων του κλάδου ΠΕ34 τα πτυχία των οποίων, σημειωτέον, αποκλείονται από τις άλλες προκηρύξεις θέσεων του Δημοσίου με την αιτιολογία ότι πρόκειται για πτυχίο καθηγητικής σχολής (!),
  • να υπάρξει περαιτέρω απορρόφηση κονδυλίων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ όσον αφορά τους Εκπαιδευτές Ενηλίκων στα ΚΔΒΜ και στα ΔΙΕΚ,
  • να προαχθεί η παιδεία και ο πολιτισμός και οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας-Ιταλίας.

Επίσης σε οικονομικό επίπεδο τονίζουμε ότι τα ανωτέρω μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα διότι:

– Οι εκπαιδευτικοί των Δημοσίων ΙΕΚ, καθώς και οι Εκπαιδευτές Ενηλίκων στα προγράμματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης μισθώνονται από χρηματοδοτήσεις μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
– Το κόστος των μόνιμων εκπαιδευτικών στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ  για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση αλλά και για τη Γενική Εκπαίδευση είναι ήδη υπολογισμένο στον Κρατικό Προϋπολογισμό και δεν θα υπάρξει περαιτέρω δημοσιονομική επιβάρυνση.
– Η ενίσχυση των Πειραματικών Δημοτικών Σχολείων αποτελεί προτεραιότητα της παρούσας κυβέρνησης.
– Η συγγραφή εγχειριδίων από πλευράς του Κράτους μόνο οικονομικό όφελος μπορεί να επιφέρει και περιορισμό των δαπανών των κονδυλίων των Σχολικών Επιτροπών του κάθε Δήμου.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες ώστε τα ανωτέρω λογικά, τεκμηριωμένα και εφικτά ζητήματα και αιτήματά μας να τύχουν ενδελεχούς εξέτασης και υλοποίησης το συντομότερο δυνατόν.

Με τιμή,
Για τον Πανελλήνιο Σύλλογο Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας
Γιάννης Δεληγιάννης

Ακολουθήστε το Entospolis στο Facebook